onsdag 29 juli 2009

Finns en anledning till att jag inte lagar mat...

Har haft flera dagar nu som jag inte varit sugen på mat överhuvudtaget, mått illa, gått runt och äcklats över allt som handlar om mat osv..

Så idag på jobbet satt jag och bläddrade i en Allers, retade Sandra, gäspade och tittade längtansfullt på klockan att den skulle bli fyra.. Så får jag syn på matsidorna! Kommer inte ihåg vad dom kalla "rätten" men den såg enkel, någorlunda nyttig och underbart god ut, så efter jobbet handlade jag ingredienser och var mkt stolt och lycklig när jag stod i min lilla kokvrå på sandåsvägen och lagde till den. Kände mig lite påhittig så lade köttfärs i maten + lite annat smått. Och vad hände?

Japp, brödet smaka enbart mjöl och gick knappat att skära sönder.
Avokaden var okej men smaklös.
Lade såklart alldeles för mkt saker på brödet så kunde inte rulla ihop den.
Dippen som dom hade som förslag, sket jag i, jag skulle ju vara nyttig. (Torrt....)
Och inte minst så fick jag spotta ut ÄLGPÄLS under hela måltiden, eftersom jag använde älgkött hemifrån och inte köttfärs...
Detta var mitt försök till att laga tunnbrödsrullemedÄLGPÄLSavokadoröramedsallad.

Så mina kära vänner, bli inte ledsna när jag inte bjuder på mat så ofta, jag tänker bara på ert välbefinnande.

1 kommentar: