torsdag 30 juli 2009

En dag i Kickis liv

Skulle köra från jobbet idag. Bilen startar inte. Marie & Fredrik (tack ) kommer och ger mig start hjälp. Kicki kör iväg, tänker; Mm jag tar stora vägen hem så jag får låta bilen gå en stund.
Vad händer då?

Jo, bil helvete stannar mitt i jomala korsningen, och jag ser mina vänner med startkablar segla fint iväg bort i horisonten medan jag viftar som en idiot i bilen, trycker på tutan frenetiskt (som såklart inte funkar när bilen är utan ström, smart där). Vill bara tillägga att klockan är sisådär fyra vilket betyder att ALLA är ute på vägarna då.

Jag insåg ganska snabbt att här mitt på vägen kan jag inte stå medan jag väntar på M & F åter en gång. Så jag rullar min bil flera meter bakåt i uppförsbacke (har ingen aning hur fan jag fick bilen att röra sig...) och vissa stannar och frågar om jag behöver hjälp, medan jag står cool lugn och ler med ena armen på bildörren (egentligen tar jag i med alla mina krafter för att bilfanskapet inte skall rulla ner när jag äntligen tagit mig upp) och berättar att hjälp är på väg men tack iaf! Andra glider förbi och stirrar som jag vore något väldigt pinsamt.

Efter en lång och tuff resan seglar pärlan och jag in på sandåsvägen, och när vi stänger av motorn är bilen lika död som sin ägare.
Vet än inte vad problemet är, men med en vild gissning så antar jag att det blir en dyr historia. Kommer bli en härlig frisk promenad till jobbet imorrn (som för er som inte vet, ligger i jomala.)

Som sagt, en vanlig dag i Kickis liv.

2 kommentarer:

  1. Va?? Har inte du relativt ny, fin bil? :-P Jag säger bara det: Toyota från 84 ska de va... Hörrödu, jag tänkte fråga om jag får länka din blogg på min sida. Alltid lika kul att läsa om ditt dårskap, hihi ;-) Hare bra!

    SvaraRadera
  2. Jo men Mika kom och fixa det åt mej så nu rullar den igen! :)

    De är bara att länka på de du ;)

    SvaraRadera