lördag 12 december 2009

Shopping, bilkörning i urskogen och kanske en liten psykos?!

Nu har en vecka gått i skolan, det betyder fyra skoldagar kvar, mycket underbart måste jag säga!
Idag har Sandra och jag varit till Helsingfors och shoppat. Eller det blev inte så mycket handlande som vi vilja. Shopping centret vi var till var lite större än Sittkoff kan jag säga...
Man knalla in i en butik och när man gick ut, total förvirring. Men lite kalas kläder blev inhandlade och sedan tog vi oss till Ikea (underbart) och gick runt där med fåniga leenden medan skatteåterbäringen rann iväg.
Sedan skulle vår färd ta oss mot Kimito, till Sandras fammo & faffa. Då lurar vår gps oss in på en väg som påminde om Enklinge stigarna, och det blev vinter helt plötsligt! Massa snö och inte en levande varelse... Men vi kom fram till slut, efter lite hallucinationer, spring notor från toaletter och frenetiskt tuggande på klubbor, och då väntade massa god mat på oss. Vilket resulterade i att jag börjar närma mig apatiskt tillstånd pga av trötthet.. Men helt klart värt det!

Såå nu undrar jag. Här har jag vettigt internet för första gången på en vecka, och var är alla mina kära vänner?!? Jo ute och ränner på krog, står vid baren och tänker; Man lever bara en gång, jag är inte tillräckligt full. Och köper 4 morrhoppor på en gång, dansar sig svettiga och klockan fyra halvstår dom, och dissar alla karlar för att sedan gå hem och undra varför dom är singlar.
Helt underbart! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar