lördag 12 september 2009

Det går utför..

...eftersom jag en lördag kväll, och efter mycket beslutångest bestämde jag att ta på myskläderna, tända massa med ljus och mysa framför tv:n istället för att fara ut och slösa pengar och svepa shottar och groggar i mängder! Nåja har inte pengar egentligen heller. Detta eviga penga problem som studerande, hosch (som mamma skulle ha sagt) vad jag längtar till man får börja jobba och ha pengar.

Vet inte om jag skrivit om att det käppar med skolan nu.. Hm.. vi saknar iaf studieveckor, pga av att ålands vård och Axxell i Ekenäs har tjäbblat till det, ordentligt. Orkar inte gå in på detaljer men det är vi som kommer få lida för det iaf, med massa arbeten. Jaja, dränk mig i uppsatser bara, det fixar jag lätt, bara jag får vara hemma och göra dem. Och det kommer jag inte ge mig med, dom får satan mötas på halva vägen när dom har ställt till det!!

Idag var jag på kaffe/lunch/middag/cider med sötaste Johanna! Jätte roligt att sitta och jollra med henne i flera timmar. Saknar det när man är borta i skogarna i Ingå.
Jag njuter verkligen av Åland nu, det är bara så att jag mår bäst när jag är bland vänner och kan träffa dem när som helst.

Annars tycker jag det är lite väl mycket som händer runt omkring mig. Men det skall väl ordna sig det med. Nu skall jag njuta av 3:ans värdelösa program, som jag nu uppskattar eftersom jag sett på tv en gång typ under tre veckor (finska kanaler, nej tack) :)
Nästa helg tänker jag komma hem igen, sen får lärarna säga vad dom säga vill.
Jag är en envis människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar