söndag 6 september 2009

Inga tomtar på loftet här inte

Söndagar. Har lite hatkärlek till dessa dagar. Man är ju fortfarande ledig, men man vet att imorgon är det tillbaks till tidiga morgonar, få träsmak i arslet av att sitta i skolan 8 timmar per dag och tröttheten när du dimper hem sent på eftermiddagen, och vet att du tvingas till samma procedur måånga dagar till innan underbara Fredag anländer.

Vaknade tidigt idag (händer aldrig om jag har sovmorgon!!), var väl så slut efter gårdagens shopping i Åbo (ajaj för mkt pengar spenderades, men ack så skoj!) Det är höst ute nu, gula löv dimper ner till marken och ett säkert höst tecken är att mina fötter och händer är konstant kalla! Från september till maj är det så, så nu sitter jag med yllesockor och myser i vår enorma säng (funkar fortfarande att sova näratättintill med Sandra, hon är lugn på nätterna, jag däremot pratar på för fullt tydligen, haha) En natt hade jag jollrat om en snubbe som var missbrukare som satt på en bänk och stoppade kackerlackor i min säng, haha. Kanske inte har alla tomtar hemma på loftet. :)

Vi har ju varit här i två veckor nu och börjar nog sakna Åland lite, särskilt när man pratar med folk hemifrån som gärna berättar hur fint de är hemma, haha :) Men nästa helg kommer vi hem och sedan efter en vecka kommer vi hem i tio veckor :) Så blir inte mkt skola här borta inte, kommer ju va hemma mesta del av tiden :)
Idag blir de att räkna läkemedelsräkning (osch!) och skriva en uppsats som det inte finns information om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar