tisdag 18 augusti 2009

Höst?

Helt otroligt nog vart det utgång i helgen ;) På lördagen var det Kräftskiva hos Sarlings, tack Maria för jätte bra kalas :) Härlig musik, härliga människor! Sedan sjöngs det hela vägen i taxin till Indigo där det oxå var riktigt bra :)

Sitter under filten just nu, med en äntligen lugn och söt Baghera igen (han har; försökt möblera om i min lägenhet, ätit upp min jukka palm, sedan lagt den fint på golvet och utövar löpning 500 meter på nätterna)

Det börjar kännas som höst... Visst är det mysigt när man får tända ljus eller ta en promenad när det är en höst storm ute.. Men det är inget mot sommaren, och att den håller på att gå mot sitt slut känns ledsamt. Alla fester, alla glada människor som lever upp, sena sommarnätter som man ragglar hem med alldeles för lite kläder på sig, sol, underbara sol. Nej hösten kan inte slå allt detta.

Höst betyder skola igen, vilket skall bli riktigt skoj, nya utmaningar, nytt folk och jag får läsa det jag vill och brinner för i ett år. Men min vän separationsångest vill knacka på dörren. Jag är inte redo för att släppa in han ännu, han får vänta, det är ju en vecka kvar. Så jag skall mysa i höstkylan och låtsas som morgon dagen inte är en dag närmare min resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar