fredag 28 augusti 2009

Kimito + Åbo tripp i helgen

Så har man gått en vecka i skolan redan, tiden kommer nog skena iväg för en. Men det är med blandade känslor man tog helg idag. Jo, det är jätte intressanta ämnen och vi har en underbar lärare, som verkligen får en att tänka till och hon har så mycket erfarenhet av mentalvården, tänk om alla som arbetar i vården skulle vara som henne! De andra två är som sagt en annan historia. Men karln vi har i missbrukarvård tänker jag inte ge upp hoppet om! Men så är jag ju också sådan att när de yngre i klassen har noll respekt för honom och ingen har riktigt hopp om honom, då tar jag han i försvar direkt :) Jag tänker tro på honom och lärar jobbet är inte lätt, iallafall med den klassen vi har. Go Mikael! Vi hade läkemedelstent test idag.. Gick åt helvete. Har glömt allt igen. Så det är bara att börja plugga matten igen (och ja, ångesten kom, och har planer på att stanna)

Planerna för helgen då? Ja, jag har ju planerat in några nyktra helger nu (kan verkligen behövas efter sommarens konstanta rackel, men roligt har det varit!) Så sambon min och jag drog till Kimito efter skolan, till hennes fammo och faffa (underbart härliga människor, såå söta!) De bor i ett jätte mysigt hus, det är lite stug feeling över de hela. Skogen omringar hela huset och en liten typ bäck ligger bakom huset. Inte en bil hörs, inte en människa ser man, endast älgflugorna som surrar runt knutarna ;) Imorgon drar vi vidare till Åbo, där vi skall träffa sötaste Nönös och Eric, vet ej vad som händer där, men roligt skall det iaf bli.

Jag har kommit till funderar tagen igen, tror jag alltid har en sådan period när hösten börjar ta fart. Massa funderingar som springer runt. Men det kan även va skolan som påverkar mig. Det är mycket tankar som kommer eftersom vi läser det vi gör. Men iof så funderar jag ju alltid på allt och ingenting, i min egna lilla förvirrade värld :) Bra att få lite distans till allting, kan sitta här mitt i skogen och bara vara. Sedan finns det ju personer som jag saknar, både nya och gamla vänner, och även det som inte kommer tillbaka, men som alltid finns kvar. Jag kanske inte tar in människor så lätt, men har ni väl "slinkit" in, så lär ni förbli där, bara så ni vet.

Haha, lustigt inlägg det här :) Men nu skall jag krypa ner under täcket i vårat mysiga rum, och bara njuta, för imorgon har jag sovmorgon och sedan bär det av mot nya äventyr.
Massor med kramar till alla er där hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar