fredag 7 augusti 2009

"Mot Itech skooogen" haha...

Nu har jag legat sjuk i en vecka, med krämpor som halsspöken, mommo svettningar och förhöjd kroppstemperatur. Vi kan säga att jag legat på soffan i en vecka, och ändå har det hänt lite mycket i min vardag som tär på mitt humör. Orkar inte gå in på dessa tråkigheter, för det kommer ordna sig, det brukar ju göra det. Det är bara lite jobbigt när det packas på saker hela tiden och de små ljusglimtarna i det dagliga livet är få.

Eftersom jag har haft symtom på den omtalade svinflunsan och arbetar med åldringar så var jag dit och skulle höra vad dom hade för diagnos på mig. Det var en humoristisk upplevelse kan jag berätta. Johan, snäll som han är skjutsade dit mig. Hade ingen aning om var man skulle gå in, så gick fram och tillbaka flåsandes och hann nästan bli liite upprörd innan jag hittade rätt "läkarvilla" hmf.

Vi entrar läkarvillan, kommer in i en tom lägenhet, det är dödstyst. Till slut kommer sjuksköterskan ut och ber oss vänta. Efter cirka fem minuter kommer det ut en rymdkvinna!! Hela skydds munderingen på, med glas för ögonen (typ en sådan som brorsan använder när han svetsar....) Kan ju säga att jag hade mycket svårigheter från att hålla mig från ett asgarv. Jag är mycket väl medveten om att de måste ha detta på, men roande var det iaf!
Jaja, inte hade jag influensan, vilket jag nog visste, vanlig förkylning bara.

Men idag mår jag lite bättre, och vare sig jag skulle vara döende eller ej, så skall jag på Itech beach party ikväll!!! Wohoo! Längtat ända från förra året, då det var grymt skoj!
Underbar musik, rackel och härliga människor i ca 2 dygn, kan detta bli bättre?

1 kommentar:

  1. åh, ha så jäkla skoj! Gör ALLT som jag skulle ha gjort ;D

    SvaraRadera