onsdag 13 maj 2009

Ett nyttgammalt beroende

Jag verkar vara en sådan som lätt fastnar i olika beroenden. Helst skall de vara onyttiga, de är de bästa beroenden. Mitt första var väl ciggaretter, vad jag älskade smaken av ciggaretter när jag började, och jag kan än idag känna smaken, som konstigt nog inte finns kvar när jag kedjeröker min cigg medan jag intar alkohol på helgerna.

För att slippa detta beroende, var det min dåvarande pojkvän som inbjöd mig i snuset värld. Tror inget slår när man öppnar ögonen på morgonen, och tar första snusen och bara ligger och njuter. Nästan bättre än sex, men bara nästan. Sedan kom läppfettet. Min ekonomi skulle se mycket gladare ut om jag inte spenderade massvis med pengar på mina olika läppfett (när jag känner mig lyxig så kostar de ibland 8 euro..) Precis som med snuset får jag panik om jag råkar glömma det hemma.

Och nu helt plötsligt har mitt kvällskaffe(oxå ett beroende) nästan helt bytts ut mot oboy, herrijävlar va gott det är. Japp det går bara nerför för mig. (sedan skall vi inte prata om mina val av karlar, det är en allt för lång historia) :)

Ser fram emot mitt nästa beroende, vilket det än är.

2 kommentarer:

  1. Din lilla missbrukare!:) jag kommer hem nästa onsdag natt redan! yeeay!! tycker att det borde bli dags att vi ses nåt! Har ju nästan glömt hur du ser ut!

    SvaraRadera
  2. hahah!! ingen fara, är samma rara söta kicki som alltid! :) men joo vi ska ses! är ledig från onsdag eftermiddag den veckan, heela helgen! :)

    SvaraRadera